JAKAB EVANGÉLIUMA
(Jézus története egy ateista szemével)
Jézus csodálatos betlehemi születéstörténetének és az ebből fakadó Szentháromság tan létrejöttének okait csak akkor érthetjük meg, ha annak tekintjük Jézust, ami valójában volt, amennyiben tényleg létezett, illetve ami a róla szóló mesékből kiderül, akkor is, ha nem is létezett, vagyis
EGY FURFANGOS ÉS GÁTLÁSTALAN, SZÉLHÁMOSNAK, AKI EGY EGYSZERŰ ÁCS FIAKÉNT JÚDEA KIRÁLYA SZERETETT VOLNA LENNI.
1. JÉZUS NEM VOLT ISTEN
Lehet hinni egy istenben, aki megteremtette a világot, akit tökéletes és mindentudó és mindenható, de abban hinni, hogy kétezer évvel ezelőtt, egy zsidó ácsmester gyermekeként megszületett csecsemő lenne ez az isten, már akkora marhaság, amin csak röhögni lehet.
Jézus isteni voltáról egészen harmincéves koráig nem maradt fenn feljegyzés. Erre csak az lehet, a logikus magyarázat, hogy Jézusban nem volt semmi isteni, és születése valamint gyermekkora is teljesen szokványos volt. Ez alapján joggal feltételezhető, hogy Jézus már felnőttként sajátította el a bűvészet és a tömeghipnózis technikáját, (egyesek szerint Indiában) és csak ekkor határozta el, hogy istennek mondja majd magát és a zsidók királya lesz.
VALÓJÁBAN TEHÁT EZ AZ EGÉSZ SZŰZMÁRIÁS, SZENTLÉLEKES SZÜLETÉS-MESE, MELYET KARÁCSONYKOR ÜNNEPLÜNK, AZÉRT JÖTT LÉTRE, HOGY JÉZUS ISTENI VOLTÁT, VAGYIS JAHVÉTÓL VALÓ FOGANTATÁSÁT HIHETŐVÉ, „SZALONKÉPESSÉ” TEGYE.
2. JÉZUS ISTEN VOLTA CSAK KÉT MÁSIK ISTEN LÉTEZÉSÉVEL MAGYARÁZHATÓ
- Ismert volt, hogy Jézus anyja Mária, így azután isteni voltára más magyarázatot nem maradt, mint hogy az apja viszont maga Jahve, a zsidók istene.
- Aki Jézust istennek, Jahve isten-fiának tartja, az kénytelen Jahvét is elismerni istennek, hiszen pont Jahvéval igazolja Jézus isteni mivoltát.
- Aki viszont Jézus mellett elfogadja Jahvét is istennek, és ebből következően a Tórát igaz és szent könyvnek, az nem állíthat akkora szentségtörést, hogy Jahve férfi formájában leszállt a földre és Máriával közösült. Ezért kellett kitalálni a Szentlélek mesét, vagyis azt, hogy az Jézus isteni fogantatása közösülés nélkül történt, „szeplőtlenül” a Szentlélek által.
Végeredményben Jézus isteni voltának igazolása érdekében megtartották ugyan az ősi zsidó vallást, de az ősi zsidó Jahvét imádó egyistenhitet háromistenhitre módosították kiegészítve Jézus és a Szentlélek istenekkel.
3. JÉZUS ISTENI MIVOLTA PERSZE MÉG NEM VOLT ELEGENDŐ A TRÓNIGÉNYHEZ
A Jézusról szóló írásokból az is kiderül, hogy fő célja nem az volt hogy istenként ismerjék el, hanem az, hogy ő legyen a zsidók királya. Ezért állítja Márk és Lukács evangéliuma (Mt 1:1-17, Lk 3:23-38) , hogy Ábrahám egyenesági leszármazottja „Szent” József, és ezen az alapon Jézus jogos igényt tarthat Júdea trónjára. Az senkit se zavarjon, hogy ha Jézus Jahve fia, akkor nem lehet egyben József is az apja. Azzal, hogy József elfogadta elsőszülött fiának, ugyanolyan öröklési jogot biztosított neki, mint egy vér szerinti fiúnak, tehát az apasági kérdés okafogyottá válik. Vajon honnan tudtak, Jézus családfájáról? A legkézenfekvőbb magyarázat, hogy magától Jézustól.
4. A VIRÁGVASÁRNAP NEM VOLT MÁS, MINT JÉZUS ELBUKOTT PUCCSKÍSÉRLETE
Amikor Jézus tévesen úgy ítélte meg, hogy már elegendően nagy tömeg támogatja, hívei élén direkt szamárháton vonult be Jeruzsálembe, remélve, hogy ezzel a nép szemében beteljesíti az ószövetségi próféciát, amely szerint ”Zengj éneket Jeruzsálem leánya! Nézd, közeleg királyod: igaz és győzedelmes, alázatos, szamáron jő, szamár hátán, szamárnak csikaján. „ (Zakariás 9:9)
BIZONY, EZ A BIBLIAI CSACSI A FÉNYES BIZONYÍTÉK ARRA, HOGY JÉZUS TRÓNKÖVETELŐ VOLT ÉS KIRÁLYKÉNT AKART BEVONULNI JERUZSÁLEMBE.
Az evangéliumok ugyan szemérmesen hallgatnak arról, hogy ezután mi történt valójában, de hogy a bevonulás után csak tizenkét híve maradt, a tizenkét apostol, akikkel együtt rejtőzködni kényszerült, az nyilvánvaló. Ennél nagyobb bizonyíték viszont nem kell arra, hogy bevonulása Jeruzsálembe nem diadalmenet volt, hanem csúfos bukás. Jézus elveszített népszerűségét jellemzi az is, hogy a nép nem neki, hanem Barrabásnak adott kegyelmet.
5. A PUCCSKÍSÉRLET TOVÁBBI BIZONYÍTÉKA, HOGY JÉZUST NEM MINT HAMIS ISTENT, HANEM MINT HAMIS TRÓNKÖVETELŐT VÉGEZTÉK KI.
A rómaiak, akik tudatosan nem foglalkoztak a zsidók vallási kérdéseivel, szokás szerint a keresztfára erősített vádcímtáblára írták a kivégzések okát, ami Jézus esetében így szólt: Iesus Nasarenus Rex Iudaeorum – Názáreti Jézus, a júdeaiak királya. (A későbbi keresztény Jézus ábrázolásokon egyszerűsítésként csak e szöveg kezdőbetűi maradtak, vagyis INRI).
6. CSAK JÉZUS HALÁLA UTÁN VÁLT NYILVÁNVALÓVÁ ÉS PROBLÉMÁSSÁ, HOGY KÖVETŐI TÖBBISTENHITŰEK
Jézus életében még szó sem volt arról, hogy Jézus, Jahve és a Szentlélek ugyanaz az isten lenne. Jézus, a követői szemében maga volt az élő, látható, csodatévő isten, aki mellett a két másik istenségnek már nem is tulajdonítottak különösebb jelentőséget.
Az igazi gondok viszont Jézus halála után jelentkeztek, amikor Jézusnak is már csak a lelkét imádhatták és így a már testetlen Jézus, a testetlen Jahve és a testetlen Szentlélek tagadhatatlanul mint három egyforma testetlen istenség jelent meg hitükben, egyre inkább nyilvánvalóvá téve, hogy a kereszténység bizony többistenhit.
A helyzetet csak bonyolította, hogy a zsidók nem fogadták el Jézust és a Szentlelket istennek, de a Jézus hívők viszont kénytelenek voltak elfogadni Jahvét és a Tórát, hiszen ezek elutasításával Jézus isten voltát tagadták volna meg. Az is nyilvánvaló volt, hogy a rómaiak többistenhitével egyfajta egyistenhit nagyobb eséllyel szállhat szembe.
7. A ZSENIÁLISAN OSTOBA MEGOLDÁS, A SZENTHÁROMSÁG
Az új vallás további terjedése érdekében tehát egyre sürgetőbb igény lett arra, hogy a kialakult keresztény többistenhitet valahogy a zsidó hittől különböző, de arra nagyon is hasonlító egyistenhitté alakítsák. Bármennyire is bizarr ötletnek tűnt, nem adódott más megoldás mint az, ha a teremtő Jahvét, Jézust és a Szentlelket ugyanannak az egy istennek tekintsék. Ezért született meg végül a Szentháromság tan Jézus után pár száz évvel, és vált a keresztény vallás legalapvetőbb dogmájává (Niceai zsinat i. sz. 325):
„Istenben három személy van, az Atya, a Fiú, és a Szentlélek. A Három Személy mindegyike (számtanilag) egy Isteni Lényeget birtokol.” (De fide)
„A három isteni személy a legteljesebben átjárja egymást és egymásban van.” (De fide)
A SZENTHÁROMSÁGGAL JÉZUS KÖVETŐI NEM BEHÓDOLTAK JAHVÉNAK, HANEM LÉNYEGÉBEN ELLOPTÁK A ZSIDÓKTÓL JAHVÉT, KINYILATKOZTATVA, HOGY JAHVE NEM MÁS, MINT AZ Ő ISTENÜK, JÉZUS KRISZTUS.
8. VAJON MELYIK A HIHETŐBB MAGYARÁZAT?
Végezetül akik szörnyülködnek a fenti eszmefuttatáson, és borzasztó szentségtörésnek vélik, gondolkodjanak el egy kicsit azon, hogy vajon kinek állt érdekében, hogy Jézust isten fiának tekintsék, ha nem magának Jézusnak? Vajon honnan szerezhettek tudomást arról, hogy harminc évvel korábban hogyan fogantatott és született Jézus, ha nem magától Jézustól? Vajon miért nem tartották számon Józsefet, az ácsot, mint Júdea igazi és jogos trónkövetelőjét? József Ábrahámtól való származása miért csak Jézus harmincéves korában derült ki? Elképzelhető, életszerű, hogy egy istenként imádott próféta hívei olyasmit terjesszenek a prófétájukról, amit nem maga a próféta talált ki, hagyott jóvá, és ami nem a próféta érdekeit képviseli?
9. ÖSSZEFOGLALÁS
Jézust csak az fogadhatja el istennek, aki
- Jahvét is elfogadja istennek
- a Szentlelket is elfogadja istennek, mint "Jahve isteni spermáját"
vagyis Jézus istenként elfogadásának feltétele e három istenség elfogadása.
Jézus követői előtt tehát két út állt:
- vagy megmaradnak egy háromistenes többistenhitű eretnek zsidó szektának,
- vagy új vallást alapítanak, kinyilatkoztatva azt a bődületes hülyeséget, hogy a három istenük tulajdonképpen egy és ugyanaz az isten, és ugyan az ő hitük is egyistenhit, de teljesen különbözik a zsidó vallástól. A szentháromsággal Jézus követői nem behódoltak Jahvénak, hanem lényegében ellopták a zsidóktól Jahvét, kinyilatkoztatva, hogy Jahve nem más, mint az ő istenük, Jézus Krisztus.
Ezt kell megérteni, hogy a szentháromság tant is meg tudjuk érteni. - Nem elfogadni, egyetérteni vele, hanem megérteni, hogy azért sarkaltos tétele a katolikus vallásnak, mert Jézus isten voltát csak a Szentháromság tan tudja megmagyarázni.
Léteznek olyan elméletek miszerint Jézus nem is létezett, csak egy kitalált mesealak. A Jézus-történetekre mégis az tűnik a legegyszerűbb magyarázatnak, hogy Jézus valóban létezett, ember volt, mégpedig egy gátlástalan szélhámos trónkövetelő, akinek amíg élt nem volt nagy jelentősége és híre, de követői a halála után a történetét rettentően kiszínezték. Ráadásul ez a verzió az evangéliumok áhítattól és csodáktól lecsupaszított eseményeit is jól magyarázza.
Végső érvként Occam borotvájára hivatkoznék, mely szerint általában a legegyszerűbb magyarázat az igaz.